Jaarverslag van het secretariaat, september 2018.

Verslag over het seizoen 2017/2018.

RSDAlogo

Hallo beste leden,

Voor ons ligt weer een nieuw filmseizoen, waaraan we hopelijk weer allemaal veel plezier mogen beleven. We gaan het 51e levensjaar van de club in. Maar laten we nog even terugblikken op het afgelopen jaar.  We mochten dit seizoen 2 nieuwe leden op de ledenlijst toevoegen. Ellert Eekma en Wim de Beer zijn erbij gekomen. We hebben dit afgelopen seizoen weer mogen genieten van de vele series die gemaakt zijn. Vele series die over een vakantie gingen, al fietsend of met een caravan of met bijvoorbeeld een cruise schip, maar ook vele series over de vrije natuur waren te bewonderen, gefilmd of gefotografeerd.  De nieuwjaarsreceptie was weer gezellig. Enkele leden van de club hadden ook een bezoekje aan Eindhoven gebracht, waar een expositie van licht te zien geweest is en waarvan wij ook verschillende series te zien gekregen hebben. Natuurlijk waren er ook weer de thema wedstrijden, die dit jaar alleen door Marjolein en Quirin beoordeeld werden, omdat Bram Kruijt verhinderd was. Bij de eerste wedstrijd, de 5 minuten film, kregen we 20 series te zien wat ons een mooie, maar wel lange avond bezorgde. Voor de 1 minuut wedstrijd hadden we 22 inzendingen, die door de juryleden wat uitvoeriger besproken konden worden. Waar we dit jaar niet omheen konden was natuurlijk ons gouden jubileum. Dit mijlpaal hebben we met 34 mensen, leden met partners, kunnen vieren in Avifauna, waar we eerst een mooie boottocht hebben gemaakt richting de Braasemmermeer aan boord van een rondvaartboot van Avifauna, waar we aan boord koffie met gebak kregen en waar we daarna ons heerlijk konden vertoeven in het mooie vogelpark. We hadden die dag heel mooi weer. Rond 17.00 uur konden we allen aan een speciaal voor ons gereserveerde tafel gebruik maken van het zeer uitgebreide Life-Cooking buffet. Het is een hele feestelijke viering van het 50 jarig bestaan geworden. Op de laatste donderdagavond moesten we afsluiten in onze eigen filmzaal, maar dat mocht de pret niet drukken. De prijzen werden weer uitgereikt en voor enkele leden was er ook weer een fles wijn voor bijzondere diensten. Na de prijsuitreiking werd er nog geborreld en gezellig na gekletst en  bedankte onze voorzitter iedereen voor zijn of haar aanwezigheid en wenste iedereen een fijne vakantie toe.

Koos Barnhoorn, secretaris.