Jaarverslag van het secretariaat, augustus 2021.

Verslag over het seizoen 2019/2020/2021.

Hallo beste leden,

RSDAlogo
Wij zijn het jaar 2019 gestart op 26 september en bij de ledenvergadering is besloten dat de contributie verhoogd gaat worden met € 10.-. We begonnen het seizoen ervoor jaar goed, het liep lekker en de meeste avonden werden toch wel door gemiddeld 17 leden bezocht. Er werden weer de nodige filmpjes en dia series vertoond en we konden weer een nieuw lid (Paul Ravensbergen) bijschrijven op de ledenlijst. Er is in december 2019 contact gezocht met de Noordwijkse Film en Videoclub (NFVC), waarop positief gereageerd werd en we kregen de uitnodiging om op maandag 6 april 2020 onze producties te tonen. De nieuwjaarsreceptie was weer gezellig, ditmaal in de grote zaal, en boven bekeken we een serie van oud Rijnsburg. Jaap v Baarlen en Dick Schoneveld hadden ook nog wat ruw materiaal ter beschikking gesteld om door de leden er een mooi filmpje van te maken, waarvan de beste later op een middag van de PCOB vertoond zou worden. Voor de uitnodiging van Noordwijk was er een intekenlijst gemaakt, die door het bestuur beoordeeld zou worden en we moesten zo langzamerhand ook gaan nadenken wat we voor de thema wedstrijd en voor de 1 minuut film te vertonen hadden. Ondertussen hadden we van de NFVC te horen gekregen dat zij op donderdag 19 maart een avond zouden verzorgen bij onze club. Voor het jureren van de thema wedstrijden hadden we Teun v Rijn, Gé Elkerbout en Wim Haazebroek gevraagd, Wim kon echter niet en door een val moest Gé ook afzeggen. Het zijn uiteindelijk Teun v Rijn, Jam Turk en Hennie Kasteel geworden, die de jury bemanden bij de Thema wedstrijd. Er werden 10 series vertoond en de jury leden werden ook gevraagd of zij voor de 1 minuut wedstrijd paraat wilde staan, maar toen gooide Corona roet in het eten. Er werd van rijkswege gezegd dat we allen 1.5 meter afstand moesten houden en alles werd stil gelegd, waaronder ook het samenzijn van clubs. Dat was een streep door de rekening en alles lag verder stil. We konden niet meer verder, de 1 minuut wedstrijd kon niet meer en ook de laatste clubavond waarin we de resultaten van het afgelopen jaar kregen te horen vielen in het water. We stonden met de rug tegen de muur, maar beseften ook wel dat deze maatregel van de overheid strikt nodig was om verspreiding van het virus tegen te gaan. Enkele van ons hebben er ook direct of indirect mee te maken gehad. In september waren de overheidsregels wat versoepeld, we mochten wel in clubverband, maar wel met de 1.5 meter regel, echter kort daarna werd er weer een coronagolf verwacht en hebben we besloten in overleg met de leden om voorlopig géén clubavonden te houden. Het was wel duidelijk, gezien de omstandigheden, dat dit wel een tijd kon gaan duren. Van rijkswege werd ook weer alles lamgelegd. Wel hadden we afgesproken dat we, ondanks dat we geen clubavonden hadden, we de contributie door lieten gaan, zij het voor half geld. Uit eindelijk konden we het seizoen helemaal niet meer bij elkaar komen en moesten we het jaar afschrijven. We hebben met het bestuur ondertussen een vergadering gehad en hebben besloten dat wij, nu de regels versoepeld zijn, wel weer kunnen beginnen op 30 september. Ik heb ondertussen contact gehad met Henk de koster en Hij heeft mij verteld dat het wel te realiseren is om ons in de zaal op 1.5 meter te zetten. Er is misschien ook van rijkswege een versoepeling onderweg dat de 1.5 meter regel komt te vervallen. In principe kunnen we gebruik maken van onze eigen zaal, maar als de nood aan de man is wil Henk indien het mogelijk is, ook de grote zaal voor ons klaarmaken. Ik hoop dat als jullie dit lezen alles ondertussen in orde is en dat we toch weer aan een nieuw seizoen kunnen beginnen, zij het met inachtneming van de geldende RIVM regels van dit moment, laten we ons hier strikt aan houden, zodat er niemand van ons ziek kan worden door onze onzorgvuldigheid. Als we ons er niet aan kunnen houden zijn wij als bestuur toch genoodzaakt om alles weer stil te gooien totdat alles weer een normaal leven kan leiden. Ik wens jullie allen een goed jaar toe zonder veel problemen.

Koos Barnhoorn, secretaris.